Som en del af en ny kædestruktur har vi i RCC deltaget i udvikling af koncept og butik. For at sikre succes med nyt koncept har vi efterfølgende lavet salgs- og ledelseskurser sammen med medarbejderne fra kæden.
Jeres succes er vores succes. I samarbejde med jer målretter vi vores materialer til målgruppen – uden at gå på kompromis med kvaliteten. Med en ægte interesse i at gøre en forskel for jer, sætter vi os ind i jeres virksomhedskultur med afsæt i ‘One size never fits all’.
Vores værktøjskasse er fyldt med simple modeller og tegninger krydret med eksempler fra den pågældende virksomheds hverdag. Vi fokuserer på, at gøre teorier lavpraktisk oghandlingsorienteret.
Som deltager på vores kurset eller workshops vil du opleve stor dynamik, bevægelse og glæde uanset om vi fysisk, online, inde eller ude.
Undervisning og rådgivning er nødvendigt for læring, men implementering er det, som får strategierne til at leve – og skaber værdi.
Når vi udvikler kurser, går vi meget op i at skræddersy materialer og lektionsplaner, så det passer til lige netop jeres behov.
Vi har eksempelvis haft god erfaring med at designe og trykke speciallavede materialer som:
Book 30 minutters uforpligtende møde og hør, hvordan vi kan hjælpe dig.
Med fokus på ledelse, personlig performance, teamwork og optimering af processer i dagligdagen, har vi været med som facilitator, sparringspartner og kursusledere på en række aktiviteter, der alle understøtter den vækststrategi, der er i Taffel. Med målet om at få ledelsens strategi til at leve i alle organisationens niveauer, har vi flere gange deltaget på organisationens landsdækkende salgsmøder.
Direktør Dennis Lyngsø, Intersnack Taffel
I et tæt samarbejder med Middelfart Brugsforenings direktør og Brugsforeningernes Arbejdsgiverforening, er RCC med til at gennemføre et 2 årigt lederudviklingsforløb. Her samles alle ledere fra foreningens 6 butikker jævnligt for at tale om ledelse, samarbejde på tværs og personlig udvikling. Formålet er at skabe en bedre hverdag for såvel medarbejdere som ledere, så Middelfart Brugsforening bliver en attraktiv og udviklende arbejdsplads.
Igennem flere år har vi været med til at designe og gennemføre de store Arbejdsglædeseminarer, som BA afholder for deres medlemmer. Målet er hver gang at få en flok medarbejdere til at gå hjem med armene over hovedet, glæde og en god refleksion over eget arbejdsliv. Derudover tilbyder vi, i samarbejde med BA, kurser for de enkelte butikker. Det er både teamdage og kurset Danmarks Bedste Servicemedarbejder.
Hen over de mange år, hvor vi har samarbejdet med NIELSENs, har der været en række, spændende tiltag i form af både sælger- og lederuddannelse, som alle har haft fokus på det samme: At skabe en kundeoplevelse, der skaber værdi for både kunde, kæde og medarbejder!
“RCC har været en god samarbejdspartner over mange år. Vi afholder bl.a. lederkurser for vores nyankommne butikschefer. Kurserne er en god investering for os, og lederne får altid noget med hjem.” – Søren Bebe Nielsen, adm. direktør Nielsen’s A/S
Samarbejdet med ALDI er startet som en del af lederuddannelse af ledere på alle kædens niveauer. I samarbejde med CFL er vi blevet en del af en stor transformation i ALDI, hvor det sikres, at alle distriktschefer, butikschefer, souschefer, assistenter og ledere in spe er klædt på til at varetage ledelsens mange facetter. Nøgleordet for hele det store forløb er altså udvikling og lederudvikling.
Øget kundefokus er vigtigt alle steder, og RCC har sammen med Bilka arbejdet med udvalgte faggrupper, hvor der er blevet drøftet WHY!, holdninger, adfærd og meget andet – alt sammen med sigte på at øge Kundefokus ude i varehusene.
“Service er kommet for at blive, og RCC har været med til at italesætte og sætte fokus på service i vores organisation.” – Jan Larsen, Salgsdirektør føtex
Smykkedesigner Jan Jørgensen har en visionær guldsmedeforretning på torvet i Blokhus. Her kan kunderne købe smykker, se guldsmedene producere smykker midt i butikken samtidig med at de kan nyde en kvalitetskaffe i loungen. Ligesom at der er brugt mange ressourcer på de fysiske rammer, er der fokus på at styrke de menneskelige ressourcer. Sammen med RCC er der gennemført et forløb med bl.a. overskrifterne: den gode kundeadfærd, salg, service, samarbejde. Både rammerne og medarbejderne står altså skarpt, og gør en forskel for den gode kundeoplevelse.
Om emner som kundens oplevelse, salgsteknikker, teamwork og arbejdsglæde planlagde og gennemførte RCC i samarbejde bestyrelsen en kort række workshops for alle medarbejdere. Alle lige fra direktør til chauffører og sælgere fik en kulturindsprøjtning, der har været med til med høj arbejdsglæde at øge forståelsen for at skabe værdi for både kunde og virksomhed.
I tæt samarbejde med Masai´s ledelse, har vi udviklet forskellige uddannelsestiltag til medarbejdere og ledere i butikkerne i Norden. Med målet om at skabe arbejdsglæde i butikkerne, har fokus været øget salg og god ledelse.
Retaildirektør Lisbeth Dueholm, MASAI Clothing Company
Uden at gå på kompromis med den professionelle rådgiver, som kunderne møder på apoteket, ønskede Viborg Løveapotek at sætte fokus salg. Sammen med apotekeren udarbejdede RCC et kort forløb med flere nedslag, der havde til formål at tilrette kulturen og adfærden hos såvel medarbejdere som ledere. Fælles samlinger og individuelle samtaler var med til at skabe den nye kundekultur med øje for både faglighed og salg.
Sammen med RCC har vi etableret et eksternt fokus/perspektiv på vores virksomhed. Det er første gang, vi laver sådan et samarbejde, og vores oplevelse er, at vi er rykket betydelig tættere sammen i salgsafdelingen – og produktionen har opdaget, at man ikke kan vinde alene. Dette takket være en fremragende service fra de super professionelle mennesker i RCC.
Salgsdirektør Henrik Sørensen, Glaseksperten A/S
Hos Harald Nyborg har vi i mange år – i tæt samspil med direktionen – lavet flere forskellige udviklingstiltag. Alt fra at hjælpe med at sikre, at personalemøderne i de enkelte butikker skaber værdi, til produktkendskabskurser samt talent- og lederudvikling. Større samlinger på tværs af kæden med forskellige fokusområder har også været på programmet.
For at sikre stadig udvikling hos både virksomhed, ledere og medarbejdere har en stor del af butikscheferne og lederne på hovedkontoret også deltaget på en række sideløbende Akademifag (AU).
Uddannelsesansvarlig Jørgen Wisborg, Marcus
Som en del af en ny kædestruktur har vi i RCC deltaget i udvikling af koncept og butik. For at sikre succes med nyt koncept har vi efterfølgende lavet salgs- og ledelseskurser sammen med medarbejderne fra kæden.
Sammen med EuroFlorist har vi sat fokus på ledelse og drift via drifts- og ledersparring med de enkelte blomsterhandlere, samt lavet kurser i salg og kundeservice for ledere og medarbejdere.
Hos Euroflorist har vi gennem samarbejdet med RCC fået mulighed for at tilbyde vore medlemmer relevante og lønsomme kurser – hvor de bl.a. får styrket deres salgsteknikker og ledelseskompetencer samt en effektivisering af deres hverdag i butikkerne.
Dette har kunnet lade sig gøre, fordi RCC har en helt speciel evne til at motivere og sætte sig ind i deltagernes behov på en tillidsvækkende og samtidig professionel måde.
Lea Madsen, Kædechef
RCC har haft fokus på at skabe et individuelt kursus der er tilpasset vores ønsker og behov. De har været lydhøre over for vores ønsker til gennemførsel og resultat, og er kommet med alternative vinkler at anskue problemstillingerne på. Vi har fået et unikt kursus og nogle gode oplevelser, som er tilpasset vores specifikke situation og ønsker, og som bærer tydeligt præg af, at de ikke er copy-pastet fra tidligere kunder. Hvis jeg skulle sætte 3 ord på vores oplevelse med RCC, må det være: Engageret, professionelt og personligt.
Eva Grann, Sekr. chef
I tæt samarbejde med ledelsen i Hoffmann Teknik, har vi haft fokus på ”Den sælgende montør” – med udgangspunkt i udvikling af såvel ledelsesmæssige og salgsmæssige kompetencer, hos både ledelse og montører. Mantraet har hele vejen igennem været ”Den løsningsorienterede Partner”, som har givet medarbejdere på alle niveauer værktøjer til at håndtere diverse daglige udfordringer.
Afdelingschef Lars Strange, Hoffmann A/S – Teknik
De selvstændige installatører har sammen med RCC arbejdet med at optimere forretningen, ved at se på ledelse, motivation og salgsindsatser. Med henblik på at øge implementeringsgraden har vi været igennem et længere forløb med mange kortere nedslag, som har været med til at træne ejerledere i at være ledere og at have fokus på ledelse frem for kun på drift.
Direktør Mick Clausen, TS-gruppen AMBA
Sammen med NCC, har vi tilrettelagt og gennemført flere teamudviklingsdage med fokus på at give gode oplevelser og skabe sammenhold i virksomheden.
Igennem mange år har vi lavet lederuddannelsesforløb ledere fra flere lag i virksomheden – både distriktschefer, restaurantchefer og ledere in spe. Tyngdepunktet for udviklingsforløbene har været at tiltrække, fastholde og udvikle medarbejdere, samt løfte de ledelsesmæssige kompetencer og skabe kvalitetsledelse i alle kædens butikker.
Bernstorff Slot er et historisk og professionelt hotel, hvor der afvikles masser af selskaber, konferencer og overnatninger. For altid at have fokus på gæsten, har RCC sammen med ledelsen på slottet, gennemført seminarer om kultur og service.
For at skabe større forståelse for kollegaers opgaver og prioriteter, var de ansatte undervejs i jobrotation. Dette var med til at styrke samarbejdet på tværs. Derudover udmøntede en snak om kulturen sig i, at der blev sorteret i den nuværende adfærd, hvor noget skulle blive, mens andet skulle ændres for at sikre en stærk kultur.
Vi vil gerne høre fra dig! Du er altid velkommen til at tage kontakt og få en helt uforpligtende snak om, hvad vi kan hjælpe dig med.
Ved at acceptere giver du dit samtykke til, at vi kan indsamle og behandle oplysninger om din browsingadfærd.