Med en god relation føler kunden eller gæsten, at de bliver set og hørt, og det er især vigtigt, hvis målet er god kundeservice, og at kunden skal gå derfra med et smil på læben.

 

Ved at byde velkommen på en anderledes måde eller præsentere dagens ret på din egen måde, giver du gæsten en god oplevelse og følelsen af at blive set, hørt og at være velkommen.

Mikkel Pii, fortæller i videoen om den personlige velkomst, hvordan du kan udfordre dig selv og samtidig vække kundens opmærksomhed med en personlig velkomst.

En god relation med kunden er vigtig, når vi ønsker at yde den gode kundeservice. Det samme gælder, når du som tjener skal til at fortælle gæsterne, hvad dagens ret er.

Et middel til at opnå smilet på læben hos gæsterne og kunderne, er den personlige kommunikation.

Ren autopilot betyder standardsætninger og replikker, som gentages til alle kunderne, og skal vi være helt ærlige, så virker det ikke særlig godt. Kunden kan godt høre, når det bare er noget, du siger uden egentlig at mene det.

 

Personlige salgsord

En anden mulighed, der kan bruges i forsøget på at gøre kommunikationen med kunden personlig, er brugen af salgsord.

 

Salgsord er de ord, du som ekspedient bruger, når du skal forklare og beskrive produkterne til kunden.

Jesper Lykke, ekstern konsulent hos RCC, fortæller i videoen her, vigtigheden i at have sin egen personlige kommunikationsstil.

 

Det er nemlig vigtigt ikke bare at bruge alle de samme salgsord, som kollegaerne bruger. Det kommer til at virke unaturligt, hvis man som ekspedient bare gentager kollegaernes gode sætninger.

Det gode råd er altså at personliggøre kommunikationen og bruge de salgsord, der falder naturligt for dig. Sådan skaber du en stærkere relation til kunden og giver en bedre kundeservice.

Leave a Reply