Kundeudtalelse | Hjørring Kommune

Jannie Jensen tiltrådte som afdelingsleder i 2019, hvor hun skulle gennemføre en sammenlægning af botilbud med 42 borgere fordelt på 3 matrikler – ressourcetilpasse og implementere et nyt journaliseringssystem, godt begyndt så bankede Corona på i marts 2020 – men de klarede det!

”RCC skulle hjælpe i fastholdelse af alt det gode vi havde. Afklare hvor vi var i processen omkring vores kerneopgave – hvor lå energien til forandring og vigtigheden af at være teamplayer? Vi skulle sætte vores faglighed i spil og gøre historien bredere om borgere, hinanden og arbejdspladsen.”

Jannie og hendes team har afholdt 2 temadage med RCC, 1 udendørs og 1 indendørs: ”hver gang er vi gået derfra opløftet og med brugbare tiltag, der stadig lever”.

”Vores kommunikation ændrede sig, da DiSC-profiler blev en del af vores hverdag. Vi fik indsigt i vores adfærd og dermed øget forståelse for hinanden. Den positive tilgang smitter, vi vil hinanden og borgerne.
Vi ved vores sparring og reflektionstid er vigtig for det faglige niveau med fokus på rehabilitering, som borgerne profiterer af – 5 borgere flyttede selvstændigt i 2022 og 3 i år. Vi har 2 årlige trivselsmålinger, vi MED-reagerer hurtigt og i dag er vi en meget attraktiv arbejdsplads med et højt arbejdsfællesskab og lavt fravær, der ikke er udfordret i rekruttering.”

”RCC er velforberedte, udsagn bliver modtaget, hørt, forstået og medvirker til forandring med deres direkthed og positivitet. Jeg vil altid anbefale RCC til andre”

Jannie Jensen, Afdelingsleder Botilbud Sjællandsgade /Tørholmsvej